Silkeborg, Denmark
+45 61309802
rp@randiplesner.dk

Meditation – fra stress til overskud med 1 ‘morfar’ om dagen

3 myter om meditation, der måske afholder dig fra et stressfrit og mere fokuseret liv

-TÆNK, HVIS DET ER NEMT…

Meditation hjælper dig hurtigt til et stressfrit liv, bedre søvn, mere fokus, bedre selvværd, fantastisk indre ro
– men måske tænker du, at meditation er noget med Buddha og skrædderstilling? Og så kan jeg godt forstå, at du ikke bare kaster dig ud i at meditere…

#1 

#1


“Meditation er ikke for mig – jeg kan da ikke sidde i skrædderstilling og sige “hmmmmm…” – jeg er jo  ikke Buddhist. Og desuden gør det for ondt. Tror jeg har gigt …”

Det handler om, at du sætter dig godt til rette, slapper af, trækker vejret dybt ind og langsomt ud. Lukker øjnene … og lader resten ske af sig selv. Så simpelt kan det faktisk siges. Her er der ingen skrædderstilling. Og Buddha har ikke patent på meditation. Sæt dig som du vil, eller læg dig på et rart underlag. Slap af. Der er ikke noget der gør ondt. Men en hel masse der helt automatisk vil gøre der så uendeligt godt.

#2

“Meditation har jeg altså ikke tid til. Det gør mig bare mere stresset. Jeg har alt for meget at tænke på i forvejen. Der er ikke plads i mit liv til at meditere – det er for de fodformede

At meditere tager cirka så lang tid som det tager dig at sætte dig i en stol og spise din mad. 15-20 minutter. Og de tanker, som du har for mange af, begynder at flyde mere let omkring dig, imens du mediterer. Du vil opdage hvordan  du på en måde kan vifte dem væk for en tid, imens du slapper mere af, end du har gjort længe. Efter meditationen, vil jeg æde mit hat på, at du faktisk har meget mere overblik over dine tanker

#3

“Jeg kan slet ikke koncentrere mig om at meditere. Jeg har simpelthen ikke ro til det, og jeg vil blive distraheret hele tiden. Meditation kræver ro”

Hør her: Meditation handler ikke om at du skal koncentrere dig en hel masse eller sætte dig i en mindfulness stilling og lave tidskrævende vejrtrækningsøvelser.
Du kan begynde at meditere, når du har sat dig et godt sted, hvor du lige kan få et kvarters tid for dig selv. Har du tid til at surfe en halv times tid på Facebook? Overvej at skifte 15-20 minutter ud med meditation 1 gang dagligt.

FAKTABASERET

Meditationens 6 om om dagen

Bedre Søvn

Undersøgelser viser, at når du mediterer jævnligt, vil din søvn blive roligere, mere jævn og en del tungere. Du vil vågne med mere energi end tidligere

Bedre koncentration

Tænk, hvis du får meget færre forstyrrende tanker… Og så kan du meget bedre koncentrere dig og have fokus på dit mål, så du når det på kortere tid

Færre smerter

Forestil dig et liv uden så mange smerter: Mindre hovedpine, Færre muskelinfiltrationer, færre kroniske smerter. 

Meget mere overskud

Med 15-20 minutters daglig meditation vil du opleve mere glæde og taknemlighed og få  meget mere overskud

Større indre ro

Jeg siger det bare! Den ro, du vil opleve ved at ofre få minutter hver dag på meditation – den er næsten magisk!

Mindre vrede

Er du utålmodig? Bliver du tit vred eller irriteret? Når du mediterer, bliver lunten længere.  

OK – jeg lover dig, at dette er det eneste du vil se om Buddha på denne side:

Buddha blev spurgt:

“Hvad har du fået ud af at meditere?” Han svarede, “Intet overhovedet. Men lad mig fortælle dig om hvad jeg mistede: Vrede, Anspændthed, Depression, Usikkerhed, Frygten for at blive gammel og død” – Bum

Men tænk nu, hvis du kan sidde i en helt almindelig stol eller på en bænk et sted. Og trække vejret stille og roligt, imens du lytter til en lydfil fra mig. Guidet meditation – bare læn dig tilbage – lad mig om resten.
Take a break 🙂

Hypno-meditation og meditation hjælper dig til et liv, hvor du hver dag føler en frihed, som ikke fås på andre måder. Du vil opleve både en fysisk og psykisk frihed, som giver dig overskud, bedre selvværd, og en øget bevidsthed. 
Meditation er gratis – og du kan meditere hvor som helst og når som helst. 

Du behøver heller ikke at tro på det. For det virker alligevel 🙂 
GET STARTED
Mediter og nå dit mål

Meditation er en vigtig del af din mentaltræning, når du skal nå et mål. Dit skarpe fokus opnår du, fordi guidet meditation kun taler til din underbevidsthed. Du træner simpelthen ubevidst at nå dit mål på en helt stressfri måde.

Mediter og få mere velvære

Din evne til at tænke kreativt forbedres. Vi ved også, at meditation, hypno-meditation og mindfulness meditation er en meget vigtig spiller, når du ønsker at forbedre dit selvværd og selvbillede. Kort sagt, dit personlige velvære bliver meget bedre. 

Meditation giver dig ro

Ved at meditere, er der en masse mekanismer i kroppen der ændres, så du er mindre stresset. Du mærker roen sænke sig, imens du mediterer, men den effekt bliver ved med at forplante sig i din krop og hjerne, så du stille og roligt – og uden at gøre noget som helst andet end at læne dig tilbage og slappe af med lukkede øjne – vil opleve mere og mere ro og fred i din krop. 

Mediter – og sov godt!

Når du mediterer sænker du din puls og din vejrtrækning bliver dybere. Du bruger også ilten bedre, og dit blodtryk vil gradvist normaliseres. Dit immunforsvar styrkes. Og en af de helt store plusser er, at du får en bedre søvn. Undersøgelser viser, at hvis du hver dag i 8 uger tager en kort pause, hvor du sætter en guidet meditation i ørerne, så sover du bedre. What’s not to like?!

Kontakt mig
– så skal jeg lære dig at meditere

Det bliver til et online kursus på et tidspunkt, som du bare kan købe her på siden. Men lige nu, under Corona lock down, handler det om, at du kommer i gang, så kontakt mig her, så laver jeg et forløb over 3 møder på FaceTime eller Skype.

Contact form will be displayed here. To activate it you have to set the "contact form shortcode" parameter in Customizer.